Cases / NGT – Nordic Transport Group
Nordic Transport Group (NTG)
Forvandling af rekrutteringsprocessen
”Jeg følte mig godt klædt på til samtalerne, overleveringen af kandidaterne var helt i top, og alle dem vi havde til samtale, var meget engagerede. Capax har været suveræne til at følge op på kandidaterne flere gange i processen. Hele forløbet var effektivt og gnidningsfrit, og på bare 8 uger havde vi fået udfyldt begge vores ledige stillinger”.
Jesper B. Ørvad, Group Director, NTG – Nordic Transport Group
Om NTG som virksomhed
NTGs udfordring lå i at tiltrække den rette ledelsesekspertise til at understøtte virksomhedens komplekse behov. Dette var særligt udfordrende i lyset af virksomhedens unikke medarbejderejede struktur, som krævede en særlig tilgang til at tiltrække de rette ledere.
Grundlagt i 2011, skiller NTG sig ud i transportindustrien som en hurtigt voksende spiller med en unik ejerstruktur, hvor medarbejdere også er medejere. Dette engagement og dedikation er kernen i NTGs bemærkelsesværdige vækst.
Rekrutteringsprocessen hos NTG
Capax trådte ind for at revitalisere NTGs rekrutteringsindsats, specifikt med fokus på at besætte ledelsesroller som Head of IT Service, Head of Security, og Head of IT Business Services med flere. Capax har løst mere end 5 lederrekrutteringer for NGT med et stort fokus på den tekniske forståelse.
Vores tilgang var at gå uden om de traditionelle rekrutteringsmetoder og i stedet anvende vores dybdegående ekspertise og netværk inden for IT-ledelse til at identificere kandidater, der ikke kun var teknisk dygtige, men som også ville værdsætte og trives i NTGs unikke kultur.
Capax formåede hurtigt at navigere rekrutteringsudfordringen ved at præsentere NTG og dens ledige stillinger på en måde, der appellerede direkte til kandidaternes ønske om ejerskab og indflydelse. Dette perspektiv var afgørende for hurtigt at tiltrække og sikre kvalificerede ledere, som var begejstrede for muligheden for at blive en del af NTGs ejerledede model.
Learnings
Det afgørende vendepunkt i rekrutteringsprocessen var Capax’ evne til effektivt at kommunikere NTGs unikke værditilbud. Ved at fokusere på virksomhedens kultur og ejerstruktur som et stærkt differentierende element, skilte Capax sig ud fra tidligere rekrutteringsforsøg og sikrede et højt engagement blandt kandidaterne. Opfølgende møder og grundig forberedelse af både NTG og kandidaterne gjorde rekrutteringsprocessen til en succes, hvilket resulterede i hurtig besættelse af stillingerne, og demonstrerede effektiviteten af Capax’ tilgang til ledelsesrekruttering.